Sidor

fredag 1 april 2016

Nya insikter har ändrat mina planer för året

Vi har idag haft en tung dag på börsen med nedgångar på OMXS30, och det har fått mig att fundera en hel del på mina val gällande börsen och sparandet. Oron är hög på marknaden och jag pallar inte trycket riktigt, det stör mitt vardagliga liv allt för mycket.

Med tanke på världens alla osäkerheter som råder just nu, terrorhot, IS, svält och global uppvärmning bl.a. så känner jag att det är för mycket risk i att spara på börsmarknaden. Därför har jag idag sålt av mina aktier och flyttat över pengarna till mitt lönekonto. Jag vet att räntan på det kontot är = 0% men så är också risken, vilket jag tycker är värt.
Utdrag på några av försäljningstransaktionerna

Jag kommer dock fortsätta blogga, men ämnet kommer bytas till mitt intresse för fiske, bilar och konsumering öht. Hoppas innerligt att ni fortsätter bläddra förbi då och då, det förgyller min vardag :)

I övrigt hoppas jag att ni alla mår bra och börjar känna av det positiva i att våren är här, och därmed värmen och det fina vädret!

Trevlig helg och fortsatt god första april på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar