Sidor

onsdag 30 mars 2016

Utdelningar och lite planering

Månaden går mot sitt slut och utdelningarna är mer än jag någonsin mottagit, det förklaras enkelt genom att säga att det är första gången jag har fler aktier än lite Astra! ;) Hur som helst känns det riktigt skönt att ha kommit igång med utdelningar också, realiserad vinst jag aldrig känt förut!

Kommer till helgen lägga upp ett inlägg kring Challenge of the Month: April! 
Det kommer bli ytterst intressant, så får vi se vad jag kan komma på för nyttig utmaning :)

Mars utdelningar
Utdelningar från Avanza's export-funktion. 

Detta ger en summa på cirkus 250 kronor under Mars. Riktigt kul måste jag säga!

Köp som skett såhär i efterhand är lite Nordea som stått lågt som jag passat på att öka i. Min flytt utav Astra-aktierna är nu utförda så nu är alla 12 aktier samlade på ISK hos Avanza. Skönt :)) 

Har en liten slant jag tänkt placera kvar, återstår att se var den landar. Men är lite sugen på att prova Precio Fishbone, framför allt på grund utav att jag har en kollega som känner en kille med koppling till en högre chef på företaget. Alltid kul att investera i något man känner är nära till hands på något sätt... Dessutom har aktien gått bra, vilket också är ett gott tecken! :) Men den som lever får se hur vi gör där... Kanske dyker nått annat upp! 

I övrigt tycker jag att det har varit kul med en uppgång idag på börsen, kul att se vilka aktier/portföljer som hänger med i svängarna. Och hittills ser det bra ut! Min utrikes portfölj går som tåget och även inrikes-portföljen hängde på bra i ökningarna idag. Dessutom har fondkontot klivit över på blåa siffror! 

Nu tar jag kväller, önskar er alla en god natt :) 

//Utdelningsnissen

4 kommentarer:

  1. Hej Utdelningsnissen!

    Riktigt kul att se att du är igång! Nu är snöbollen i rullning och det skall bli kul att följa dig framöver!

    Må väl!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej stugan!

      Välkommen, och kul att se dig här! Läser flitigt din blogg :)

      Tack och detsamma!

      Radera
  2. Tja udn!

    Hur är läget?

    Ser bra ut. Det är så sjukt skoj när man börjar inse att det trillar in pengar som man inte behöver löneslava för att kunna åtnjuta. Ge aldrig upp så kommer ditt framtida jag aldrig att sluta tacka dig.

    Stort stort lycka till!

    Ps: Jag har fyllt på i Nordea jag med!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Halloj drommaren!

      Jodå, det är bra! Rullar på och har dessutom börjat försöka springa lite granna så är helt slut efter löppassen nu mera. Om jag ska ha all tid och avkastning måste jag ju överleva också ;)

      Tack! Ja det är än så länge i väldigt liten utsträckning men känslan är där, och den är äkta! Ge upp tänker jag inte, jag har redan fått blodad tand!

      Kul att du också såg läge i Nordea, säkert många som gjort iof.

      Stort tack för kommentaren och detsamma! :)

      Radera