Sidor

onsdag 28 mars 2018

Motivation i sin enklaste form

Based on a true story (typ imorse)...

[08:30] Alarmet ringer och jag vaknar till med ett ryck, lika snabbt känner jag känslan av ångest över att inte få sova mer. Jag snoozar larmet, fortfarande blind av morgongrus i ögonen.

[08:35] Alarmet ringer återigen och jag inser att det är dags att gå upp. Gnuggar ögonen, tar några klunkar vatten ur vattenflaskan jag förberedde kvällen innan. Sätter mig upp i sängen och sträcker mig efter mobilen.

[08:36] Jag tar upp mobilen, rycker ur laddaren, och skärmen lyses upp. Bland alla notiser som jag egentligen mest stör mig på från diverse nyhetsappar och gamla spel, så dyker en vit/grön ikon upp och jag får en kittling i magen.

[08:37] Jag swipear bort alla notiser tills jag kommer fram till den grönvita ikonen och ser att det är Avanza. "Oh yeah" hinner jag tänka, och ser sedan att jag fått in ett par hundralappar på mitt konto i form av utdelningar. Flinet breder ut sig på mitt morgontrötta ansikte och jag är officiellt vaken.

[08:38] Innan jag går och fullföljer morgonens rutiner så kollar jag snabbt igenom facebook och ser att Utdelningsseglaren lagt upp ett nytt foto. Ser ganska snabbt följande bild (tagen från nämnd bloggares facebook).

Bilden och alla rättigheter till den tillhör
 Utdelningsseglaren.
[08:39] Jag tappar hakan, flinet jag hade finns inte längre, istället sitter jag i sängen och gapar som en fågelholk. Till sist plockar jag upp hakan och lägger ifrån mig mobilen, fullföljer mina morgonrutiner och åker till jobbet...mer motiverad än någonsin!

Att vara omringad av människor som gång på gång bevisar att det är möjligt att få en månadslön i aktier "bara sådär", motiverar mig nå galet.

4 kommentarer:

  1. Jag håller med, det är helt ofattbart hur mycket pengar vissa av bloggarvännerna har sparat ihop. Men även de började med några futtiga småslantar :)

    Jag läste din blogg förut men sedan tog du en paus. Kul att du börjat igen, jag fortsätter följa!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Verkligen, galet bra jobbat av dem :)

      Jo, bloggandet var mer spännande i början då jag var som aktivast på börsen och bloggsfären. Nu är jag i en situation där jag har mycket svårt att spara på börsen, samtidigt som jag inte känner att jag behöver skriva särskilt mycket, så då blir de naturligt att bloggen glöms bort.

      Men om du har lust får du gärna berätta vad du tycker är intressant att läsa, så ska jag ha det i åtanke inför framtida inlägg! Så berätta gärna vad du som läsare önskar läsa om... Mina tankar om specifika ämnen, mitt egna sparande eller om något helt annat?

      Mvh
      Nissen

      Radera
    2. Jag förstår precis! Min blogg handlar framför allt om pengar och löpning, och när jag var inte hade möjlighet att spara lika mycket i akter samtidigt som jag blev skadad sjönk motivationen lite grann.

      Det är alltid spännande med utdelningsjägare som jämför vad deras utdelningar hade kunnat betala. Typ att ens passiva inkomst numera betalar elräkningen, maten, hyran, semesterresan osv...

      Radera
    3. Ja precis!

      Ah, förstår. Dra lite paralleller mot reella utgifter, ska ha det i åtanke till kommande redovisningar! :)

      Radera