Sidor

måndag 19 mars 2018

Bloggen firar 2 år - Eller?

I'm back! Typ!

Efter flera veckors passivt läsande av andra bloggar, så har jag återfunnit en gnutta motivation att skriva, och lite spontant här vill jag bara meddela min återkomst och att ni förhoppningsvis tittar in framöver och lägger en kommentar, det skulle hjälpa mig mycket då jag finner motivation i att rapportera till Er! :)

Nu sätter jag på mig skammens mask, då årets sparande inte kan förklaras med annat en skam!
Har förvisso flyttat osv osv, men överlag har jag varit kass på att spara helt enkelt.
Jag lever inte längre ensam, utan delar en hyresvilla med två kollegor, och vi är alla i yngre åren av våra liv. Som ni förstår blir det mycket "Sociala utgifter", för att bädda in det fint :-)

Jag har gång på gång lovat mig själv att ta tag i sparandet, men har funnit det väldigt svårt att göra just det med hur jag lever nu... Även om jag själv skulle klara det, så skulle jag vara världens tråkigaste huskamrat om jag inte deltog på våra äventyr på helger och kvällar. Kluven...

Nåja, 2018 väntar troligen stora förändringar då jag förväntar mig påbörja mina studier, istället för att jobba. Så det innebär ytterligare en flytt skulle jag tro, och då lär jag möta nya utmaningar... Inte minst ekonomiskt.

Håller på med att utveckla mig själv med en dröm jag haft sen barnsben... ta MC-körkort! Denna sommar hoppas jag få glida runt och avnjuta naturen first hand, på hojjen! :)

Har ni några tips på hur jag kan klara av att spara mer pengar, när man bor med någon som älskar att köpa saker, göra aktiviteter ihop och så vidare...?

Väl mött och gott nytt år?


4 kommentarer:

  1. Tjena Utdelningsnissen och välkommen tillbaka!

    Var sak har sin tid i livet, har man inte motivation att blogga så är det vettigt att ta ett uppehåll.

    Kul att bo ihop med 2 kompisar, passa på nu när du är ung =).

    Angående spara pengar när man också vill ha ett socialt liv kan vara lite klurigt. En tanke är att försöka förespråka ditt tankesätt, att det inte är så dumt att kanske ta en middag/fest hos er istället för att gå ut? Laga lite god mat och dricka väsentligt billigare öl samtidigt som man får umgänge är inte helt fel!

    Med vänliga hälsningar Studenten A (nu arbetande och klar med studierna)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej och tack för kommentaren!

      Det stämmer bra det, man får ta tiden att hitta motivationen igen.

      OHja, det är full rulle, lever loppan så att säga. Men smakar det så kostar det, och det är av den anledningen jag börjar få tillbaka suget för detta ämne. Sparande och investeringar!

      Jo, precis... Ska försöka trycka än mer på hemmafester, men det är inte allt för lätt. Ena kollegan är amerikan och hans sätt är inte svenskt, det är väldigt annorlunda! :)
      Samt så är vi så pass unga att en natt på dansgolvet lockar mycket mer än en bit mat, tyvärr... ;)

      Härligt att du är klar med studierna, vad studerade du om jag får fråga?

      Radera
  2. Haha ja dansgolvet har heltklart fler fördelar på det sättet.. ;)

    Absolut, pluggade IT/ekonomi 3årigt program. Jobbar nu med typ exakt det jag pluggade vilket är riktigt kul!

    Har du någon mailadress jag kan nå dig på? känner inte så många som är i min ålder och intresserade av investeringar/sparande

    /A

    SvaraRadera
    Svar
    1. Spännande! Det låter intressant, är själv sugen på något i den stilen möjligtvis.

      Visst kan du det, du når mig på "utdelningsnissen@gmail.com". Skicka ett mail så hörs vi vidare där.

      Radera