Sidor

söndag 4 november 2018

Vad hände i oktober?

Fortsatt ansträngt att försöka hinna med bloggandet, men en snabb update!

Jag har lite av en pengabuffert som inte behöver vara riktigt så stor som den är, därför låter jag varje månad investera några tusenlappar därifrån kommande månaderna för att få ner summan i arbetslösa pengar och istället sätta de i jobb.

Samtidigt flyttade jag nu i veckan, förhoppningsvis ska jag inte flytta mer nu på ett par år så de känns skönt! Men, möbler har köpts in och jag har därmed spenderat en jäkla massa pengar. Nåväl, nu är jag snart redo att kalla mitt nya hem inrett och färdigt, skönt!

Under månaden lät jag köpa följande;
1 x Republic Services Inc.
4 x Castellum
2 x AstraZeneca
500 kr Didner & Gerge Småbolag
500 kr Länsförsäkringar Global Indexnära
500 kr Aktiespararna Direktavkastning
500 kr Spiltan Aktiefond Investmentbolag

Värdet på depån har sjunkit med ~1,5% under månaden, trots investeringar. Börsen har som bekant satt sig ganska mycket på sistone, men tycker jag stått emot bra och ser fortfarande mycket blått så det oroar mig inte.

Avslutar med graferna jag körde förra inlägget! Önskar er alla en god kväll och en trevlig veckostart imorgon!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar