Sidor

fredag 20 januari 2017

Nytt år, nya mål

Kort inlägg!

Har bestämt mig för att pröva experimentera med pensionen! Steg 1 blir att byta fonder på pensionsmyndigheten, hittills haft bara AP7 Såfa, men har nu "Cherry pickat" 4 fonder jag valt istället. Tanken är att ha dessa 1 år ungefär och se om jag slåt Såfa med det, om inte så faller jag nog tillbaks i "soffan".

Aktierna fortsätter köpas på månadsbasis, prognosen för utdelningar 2017 är ungefär 4500 kr.
En dubblering mot 2016! Får se hur det går, men jag är otroligt taggad och har ett fullspäckat år framför mig!

God avkastning på er, om ni fortfarande läser ;)

10 kommentarer:

  1. Kul att du uppdaterar oss! Pensionen är något som jag också borde se över.. får ta tag i det.

    Lycka till år 2017!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kul att du fortfarande titta förbi, glädjande att ha dig kvar trots min frånvaro!

      Ja, pensionen är lätt att glömma/strunta i, hur går det i övrigt för dig? Har året börjat lika bra som 2016? ;)

      Radera
    2. Jag tittar in då och då =)

      Året har börjat hyfsat ändå tycker jag. I och för sig lite sämre än index, men det är lång tid kvar på året. Jag är positiv!

      Radera
    3. Det är ömsesidigt :)

      Ja det gäller även mig, men som du säger.. är inte orolig!

      Radera
  2. Hej Utdelningsnissen

    Ville bara säga att din blogg nu finns med på listan över svenska ekonomibloggar. http://utdelningsseglaren.blogspot.se/2017/07/svenska-ekonomibloggar-hela-lista.html

    Hälsar Seglarn

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tackar Seglarn!

      Livet bjuder på fulla muggar just nu så jag har lagt bloggen åt sidan ett tag, får se om/när man gör comeback!

      Mvh

      Radera
  3. Hej!

    Hur går det för dig?

    Vad landade utdelningarna under 2017 på? Gärna efter skatt :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tjena,

      Jodå det går, men har fått ta det lugnt med sparandet, har haft mycket annat i livet nu senaste året. Flyttat två gånger och bekostat en hel del möbler osv. Men portföljen lever på sina egna utdelningar helt enkelt :)

      Utdelningarna för 2017 nådde nästan 6000 kr, ca. 160% ökning från förra året!!

      Hur går det själv?

      Radera
    2. Så är det ibland - men huvudsaken är att man fortsätter göra sitt bästa utifrån de förutsättningar man har.

      Mina utdelningar landade på 5 305 SEK efter källskatt, vilket innebar en utdelningstillväxt på 106 procent mot 2016 :-)

      Radera
    3. Precis!

      Snyggt! Så ska det se ut, kör hårt nu detta året också :)

      Radera